Companiile gigant își fac campanii publicitare cu ajutorul Inteligenței Artificiale. Cum te convinge Nestle să cumperi cu ajutorul AI

de: Anca Lupescu
18 08. 2023

Unele dintre cele mai mari companii din lume, la gigantul alimentar Nestle la compania multinațională de bunuri de larg consum Unilever, experimentează utilizarea software-ului generativ AI precum ChatGPT și DALL-E pentru a reduce costurile și a crește productivitatea, susțin directorii executivi.

Marile companii își fac campaniile publicitare cu AI

Cu toate acestea, multe companii rămân precaute în privința riscurilor legate de securitate și drepturi de autor, precum și a pericolelor de biasuri neintenționate încorporate în informațiile brute furnizate software-ului, ceea ce înseamnă că oamenii vor rămâne parte a procesului în viitorul previzibil.

Inteligența artificială generativă (AI), care poate fi folosită pentru a produce conținut bazat pe date anterioare, a devenit un cuvânt la modă în ultimul an, captând imaginația publicului și stârnind interes în numeroase industrii.

Echipele de marketing speră că aceasta va duce la modalități mai ieftine, mai rapide și practic nelimitate de a face reclamă produselor.

Investițiile cresc deja, având în vedere așteptările că AI ar putea modifica definitiv modul în care companiile aduc produsele pe piață, au declarat executivii a doi dintre cei mai mari producători de bunuri de larg consum și ai celei mai mari agenții de publicitate din lume pentru Reuters, conform republicword.

Tehnologia poate fi folosită pentru a crea text, imagini aparent originale și chiar cod de calculator, pe baza antrenamentului, în loc să se limiteze doar la categorizarea sau identificarea datelor precum alte sisteme AI.

Câți bani economisesc firmele gigant

WPP, cea mai mare agenție de publicitate din lume, lucrează cu companii de bunuri de larg consum, inclusiv Nestle și producătorul de produse Oreo, Mondelez, pentru a utiliza AI generativ în campanii publicitare, a declarat CEO-ul său, Mark Read.

„Economia poate fi de 10 sau 20 de ori”, a spus Read într-un interviu. „În loc să trimită o echipă de filmare în Africa pentru a realiza un anunț publicitar, am creat asta virtual.”

În India, WPP a colaborat cu Mondelez la o campanie Cadbury condusă de AI cu superstarul Bollywood Shah Rukh Khan, producând anunțuri în care actorul „apărea” și îi ruga pe trecători să cumpere de la cele 2.000 de magazine locale în timpul Diwali.

Micii antreprenori au folosit un microsite pentru a genera versiuni ale anunțurilor în care apărea magazinul lor, pe care le puteau distribui pe rețelele sociale și alte platforme. Au fost create aproximativ 130.000 de anunțuri cu 2.000 de magazine, care au acumulat 94 de milioane de vizualizări pe YouTube și Facebook, conform WPP.

WPP are „20 de tineri de douăzeci de ani care sunt ucenici AI” în Londra, a spus Read, și a colaborat cu Universitatea Oxford pentru cursuri axate pe viitorul marketingului.

Diploma „AI pentru afaceri” oferă instruire în domeniul datelor și AI pentru liderii, practicienii și executivii clienților, conform site-ului WPP.

Echipa lucrează sub îndrumarea expertului în AI, Daniel Hulme, care a fost numit șef al departamentului AI la WPP acum doi ani.

„Este mult mai ușor să ne gândim la toate locurile de muncă care vor fi perturbate decât la toate locurile de muncă care vor fi create”, a spus Read.

AI vine cu idei „grozave”

Nestle lucrează, de asemenea, la modalități de a utiliza ChatGPT 4.0 și Dall-E 2 pentru a-și promova produsele, a declarat Aude Gandon, Chief Marketing Officer Global al companiei și fost executiv Google, într-o declarație prin e-mail.

„Motorul răspunde cerințelor campaniilor cu idei grozave și inspirație care se încadrează pe deplin în brand și în strategie”, a spus Gandon.

„Ideile sunt apoi dezvoltate ulterior de echipa creativă pentru a deveni în cele din urmă conținut care va fi produs, de exemplu pentru site-urile noastre.”

În timp ce legislatorii și filosofii continuă să dezbată dacă conținutul produs de modele AI generative seamănă cu creativitatea umană, companiile au început deja să folosească tehnologia în campaniile lor promoționale.